search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Individualisierung und Standardisierung in der inklusiven Schule - ein unauflösbarer Widerspruch?
Parallel titleIndividualization and standardization in the inclusive school - an irreconcilable antagonism?
Author
SourceDie Deutsche Schule 106 (2014) 2, S. 162-174 ZDB
Document  (185 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Das bundesrepublikanische Schulsystem steht in Folge der UN-Behindertenrechtskonvention vor einem grundlegenden strukturellen Umbau mit konzeptionellen Folgen für den Unterricht und die Förderung in inklusiven Lerngruppen. Dazu notwendige entwicklungspsychologische, unterrichtliche und diagnostische Konzepte und Konzepte der Leistungsbewertung werden vorgestellt. Es wird dafür plädiert, die Individualisierung in heterogenen Lerngruppen durch eine Standardisierung der pädagogischen Prozesse sicherzustellen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):As a result of the "UN Disability Rights Convention", the school system of the German Federal Republic is standing before a fundamental reconstruction with conceptual consequences for instruction, education, and the advancement of inclusive learning groups. Concepts of developmental psychology, education, diagnosis and assessment are presented. It is recommended to ensure individual learning in heterogeneous groups by a standardization of educational processes. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication16.12.2022
CitationSchuck, Karl Dieter: Individualisierung und Standardisierung in der inklusiven Schule - ein unauflösbarer Widerspruch? - In: Die Deutsche Schule 106 (2014) 2, S. 162-174 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-258539 - DOI: 10.25656/01:25853
export files

share content at social platforms