details
Original Title |
Querschnittsaufgaben in aktuellen deutschen Lehrplänen |
---|---|
Parallel title | Cross-sectional tasks in current German curricula |
Author | Bieber, Götz |
Source | Die Deutsche Schule 108 (2016) 3, S. 278-286 ![]() |
Document | full text (164 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Vergleich; Schule; Lehrplan; Unterrichtsinhalt; Fächerübergreifender Unterricht; Bundesland; Aufgabe; Interdisziplinarität; Thema; Deutschland; Österreich; Schweiz |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2016 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der gesellschaftliche Auftrag von Schule beinhaltet neben den Zielen der Unterrichtsfächer verschiedene Querschnittsaufgaben. Diese werden für die deutschen Bundesländer sowie Österreich und die Schweiz vergleichend betrachtet. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | In addition to the objectives of the different subjects, the societal mandate of schools comprises various cross-sectional tasks. These are analyzed in a comparative perspective with regard to the German Federal States, Austria, and Switzerland. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2016 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 06.01.2023 |
Citation | Bieber, Götz: Querschnittsaufgaben in aktuellen deutschen Lehrplänen - In: Die Deutsche Schule 108 (2016) 3, S. 278-286 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-259639 - DOI: 10.25656/01:25963 |