Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:
Originaltitel
Disability, inclusion and language-in-education policy in the Global South: the Colombian context
ParalleltitelPosebne potrebe, inkluzija in vključenost jezikov v izobraževanju v državah tretjega sveta: kolumbijski kontekst
Autoren ORCID;
OriginalveröffentlichungCEPS Journal 12 (2022) 4, S. 13-33
Dokument  (433 KB)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)Behinderung; Inklusion; Englischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Bildungssystem; Bildungspolitik; Schüler; Sonderpädagogischer Förderbedarf; Menschenrechte; Umsetzung; Chancengleichheit; Integrative Schule; Sozioökonomische Lage; Einstellung <Psy>; Bildungsreform; Indigenes Volk; Lehrerausbildung; Bildungsprogramm; Kolumbien
TeildisziplinSonderpädagogik
Fachdidaktik/Sprache und Literatur
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2232-2647; 22322647
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This paper calls for a shift related to English language-in-education policy and inclusive education initiatives in Colombia to ensure that English language learners with disabilities receive equitable and inclusive classroom instruction that is context-appropriate. We call for English language initiatives and policies to draw from theories and practices from both the Global South and the Global North in order to teach towards inclusive education. Trends in both English language teaching and inclusive education have drawn upon the Global North for solutions, which cannot be systemised to fit one international standard. Instead, using the Colombian context as an example, the present paper suggests a localised approach to meeting the educational needs of English language learners that incorporates inclusive education at the institutional level. This model would favour the work of scholars within the region to ensure that all students receive equitable classroom instruction that builds in Global South epistemologies and localised ways of knowing. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftCEPS Journal Jahr: 2022
zusätzliche URLsDOI: 10.26529/cepsj.1441
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am14.02.2023
QuellenangabeDavid, Rosa Dene; Brown, Kimberley: Disability, inclusion and language-in-education policy in the Global South: the Colombian context - In: CEPS Journal 12 (2022) 4, S. 13-33 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-260907 - DOI: 10.25656/01:26090
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)