Detailanzeige
Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-267376
DOI: 10.25656/01:26737; 10.14361/9783839466193
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-267376
DOI: 10.25656/01:26737; 10.14361/9783839466193
Titel |
Identity, power, and prestige in Switzerland's multilingual education |
---|---|
Autor |
Becker, Anna ![]() ![]() |
Originalveröffentlichung | Bielefeld : transcript Verlag 2023, 269 S. - (Pedagogy) - (Dissertation, Universität Fribourg, 2022) |
Dokument | Volltext (3.096 KB) |
Lizenz des Dokumentes |
|
Schlagwörter (Deutsch) | Mehrsprachigkeit; Identität; Macht; Sprachunterricht; Sekundarbereich; Bildungsforschung; Sprachforschung; Interkulturelle Kommunikation; Bildungssystem; Ideologie; Hierarchie; Sprache; Sprachsoziologie; Vielsprachigkeit; Einsprachigkeit; Phänomenologie; Fragebogenerhebung; Interview; Dissertationsschrift; Schweiz |
Teildisziplin | Empirische Bildungsforschung Bildungssoziologie |
Dokumentart | Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung |
ISBN | 978-3-8394-6619-3; 978-3-8376-6619-9; 9783839466193; 9783837666199 |
ISSN | 2703-1055; 2703-1047; 27031055; 27031047 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2023 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | Switzerland is known for its multilingualism, yet not all languages are represented equally in society. The situation is exacerbated by the influx of heritage languages and English through migration and globalization processes which challenge the traditional education system. This study is the first to investigate how schools in Grisons, Fribourg, and Zurich negotiate neoliberal forces leading to a growing necessity of English, a romanticized view on national languages, and the social justice perspective of institutionalizing heritage languages. It uncovers power and legitimacy issues and showcases students' and teachers' complex identities to advocate equitable multilingual education. (DIPF/Orig.) |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Bestellmöglichkeit | Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de |
Eintrag erfolgte am | 04.07.2023 |
Quellenangabe | Becker, Anna: Identity, power, and prestige in Switzerland's multilingual education. Bielefeld : transcript Verlag 2023, 269 S. - (Pedagogy) - (Dissertation, Universität Fribourg, 2022) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-267376 - DOI: 10.25656/01:26737; 10.14361/9783839466193 |