search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Virtuelle Realitäten, ambivalente Narrative und fiktive Entscheidungssituationen. Konturen einer digitalen Didaktik der Multiperspektivität
Authors
SourceZeitschrift für Pädagogik und Theologie 75 (2023) 2, S. 182-197 ZDB
Document  (450 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2366-7796; 1437-7160; 23667796; 14377160
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Digitalisierung aller Lebensbereiche stellt die Bildungsarbeit in Schulen, Kirchgemeinden und in der Gedenkstättenpädagogik vor neue Herausforderungen. Der Artikel beschreibt vor diesem Hintergrund Digitalisierungsprojekte an der Goethe-Universität in Frankfurt am Main, die sich mit virtuellen Realitäten, ambivalenten Narrativen und fiktiven Entscheidungssituationen beschäftigen. Besondere Aufmerksamkeit erhalten dabei das Judentum und die bildungstheoretischen Anliegen einer Didaktik der Multiperspektivität. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The digitization of all areas of life produces new challenges for schools, parishes, and in memorial site education. Against this background, the article describes digitization projects at the Goethe University in Frankfurt am Main that deal with virtual realities, ambivalent narratives, and decision-making situations. Judaism and the theoretical concerns of a didactic of multi-perspectivity receive special attention. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication28.06.2023
CitationKäbisch, David; Pirker, Viera: Virtuelle Realitäten, ambivalente Narrative und fiktive Entscheidungssituationen. Konturen einer digitalen Didaktik der Multiperspektivität - In: Zeitschrift für Pädagogik und Theologie 75 (2023) 2, S. 182-197 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-267942 - DOI: 10.25656/01:26794; 10.1515/zpt-2023-2006
export files

share content at social platforms