search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Erziehung zur Konfliktfähigkeit mit Hilfe von Selbsterfahrungsarbeit in der Schule
Parallel titleEducation towards the Ability to Conflict with the Aid of Encounter Groups in School
Author
SourcePraxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie 34 (1985) 6, S. 231-239 ZDB
Document  (7.554 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0032-7034; 00327034
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Als Beispiel für pädagogisch-therapeutischen Unterricht wird die Konfliktgruppenarbeit in der Grundschule vorgestellt. Es handelt sich bei diesem Aufsatz um eine Nachuntersuchung dieser Selbsterfahrungsarbeit, die zeigen soll, auf welche Weise die psychoanalytisch orientierte Gruppenarbeit, in den Unterricht eingebettet, zur Persönlichkeitsentwicklung beitragen kann, zum Zu-sich-selbst-finden der Person zur Individuation. (DIPF/ Orig.)
Abstract (English):The work of conflict groups in elementary school is presented as an example of educational-therapeutic teaching. This essay is concerned with a post-analysis of such encounter groups, in order to show in which ways psychoanalytically-orientated group dynamics, when embedded in a teaching situation, can contribute towards the development of the personality, the process of self-knowledge, and towards individualization. (DIPF/ Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication08.10.2010
CitationImhof, Margret: Erziehung zur Konfliktfähigkeit mit Hilfe von Selbsterfahrungsarbeit in der Schule - In: Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie 34 (1985) 6, S. 231-239 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-27053 - DOI: 10.25656/01:2705
export files

share content at social platforms