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Original Title
Hören fördern. Orientierungen auf dem Weg zur "leiseren Schule"
Parallel titleThe ability to hear. Orientation on the way to a quieter school
Authors
SourceDie Deutsche Schule 96 (2004) 3, S. 333-344 ZDB
Document  (5.620 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Lärm in Schule und Unterricht stört die Kommunikation und damit das Lernen und Lehren. Gegen Lärm anzukämpfen ist reaktiv und oft auch wenig erfolgreich. Pädagogisch sinnvoller ist es nach Auffassung der Autoren, Hören und Zuhören in Schule und Unterricht zu fördern. Aus den Ergebnissen eines Modellversuchs der Bund-Länder-Kommission für Bildungsplanung und Forschungsförderung leiten sie praktische Vorschläge ab. (DIPF/Orig./Ba.)
Abstract (English):Communication and therefore teaching as well as learning are hindered by noisy schools and classrooms. Instead of developing strategies to fight against that nuisance, supporting the ability to listen and understand seems to be a more promising approach. The concept outlined here draws on projects findings studies starts from the studies and findings of a project sponsored by the Bund-Länder Commission for Educational Planning and Research Promotion. (DIPF/Orig.)
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Date of publication01.11.2023
CitationKahlert, Joachim; Hagen, Mechthild; Hemmer-Schanze, Christiane; Huber, Ludowika: Hören fördern. Orientierungen auf dem Weg zur "leiseren Schule" - In: Die Deutsche Schule 96 (2004) 3, S. 333-344 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274232 - DOI: 10.25656/01:27423
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