search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Unsicherheit als Herausforderung. Ein Beitrag zur Professionalisierung des LehrerInnenberufs
Parallel titleUncertainty as challenge. Reflections on teacher training in university
Author
SourceDie Deutsche Schule 94 (2002) 1, S. 39-49 ZDB
Document  (12.479 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Das Studium und vor allem die berufliche Arbeit von (angehenden) LehrerInnen ist durch Unsicherheit gekennzeichnet. Wenn der Zusammenhang von Wissen und Können - und damit die Möglichkeiten und Grenzen der Universität - sowie die Strukturen des Handelns von LehrerInnen transparent gemacht werden, kann die damit verbundene Unsicherheit als Herausforderung produktiv werden. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Both teacher training and the work of (prospective) teachers are characterized by a factor of uncertainty. In order to be able to transform uncertainty into challenge it is necessary to make the correlation between knowledge and ability more transparent, and, by doing so, the possibilities and limits of university training as well as the structure of professional action. Concepts which aim at strengthening the power of judgement can serve as a starting point to reduce uncertainty. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication09.11.2023
CitationLüsebrink, Ilka: Unsicherheit als Herausforderung. Ein Beitrag zur Professionalisierung des LehrerInnenberufs - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 1, S. 39-49 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274972 - DOI: 10.25656/01:27497
export files

share content at social platforms