details
Original Title |
8-jähriges Gymnasium? Thesen Pro und Contra |
---|---|
Parallel title | 8 graded college track high school (Gymnasium)? Theses pro and con |
Author | Herrmann, Ulrich |
Source | Die Deutsche Schule 94 (2002) 4, S. 471-484 |
Document | full text (21.766 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungsbeteiligung; Chancengleichheit; Schuldauer; Gymnasium; Begabtenförderung; Differenzierender Unterricht; Hochschulreife; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2002 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Immer wieder wird eine Verkürzung der Gymnasialzeit um ein Jahr gefordert. Zugleich soll die Bildungsarbeit des Gymnasiums thematisch freier und organisatorisch selbständiger gestaltet werden und sich mehr an Verstehen und Können als an bedeutungsloser Vielwisserei orientieren. Stattdessen werden - trotz PISA - in der aktuellen Bildungspolitik normierte Schulleistungs-Standards gefordert und bei kürzerer Zeit zusätzliche Stundenbelastungen eingeführt. Dies würde fatale Folgen haben! (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Again and again, a one-year reduction of the Gymnasium is demanded. At the same and organisationally independent oriented more at understanding and competence than on meaningless knowledge accumulation. Instead - in spite of PISA - standardised time, the educational work of the Gymnasium is to become thematically less restricted achievement scales are demanded and the teaching load is increased while simultaneously reducing the duration of schooling. This would have fatal consequences! (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2002 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 14.11.2023 |
Citation | Herrmann, Ulrich: 8-jähriges Gymnasium? Thesen Pro und Contra - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 4, S. 471-484 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275312 - DOI: 10.25656/01:27531 |