Detailanzeige
Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-283130
DOI: 10.25656/01:28313; 10.35468/6040
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-283130
DOI: 10.25656/01:28313; 10.35468/6040
Titel |
LabSchoolsEurope. Participatory research for democratic education |
---|---|
Weitere Beteiligte | Kurz, Benedict [Hrsg.] ; Zenke, Christian Timo [Hrsg.] |
Originalveröffentlichung | Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2023, 155 S. - (Impuls Laborschule; 12) |
Dokument | Volltext (3.850 KB) |
Lizenz des Dokumentes | |
Schlagwörter (Deutsch) | Demokratische Erziehung; Laborschule; Partizipation; Versuchsschule; Internationale Zusammenarbeit; Forschung; Kooperation; Schule; Hochschule; Universitätsschule; Vernetzung; Interdisziplinarität; Experiment; Schulalltag; Schulsystem; Demokratie; Projektschule; Forschungsinstitution; Dewey, John; Deutschland; Österreich; Frankreich; Großbritannien; Tschechische Republik; Europa |
Teildisziplin | Interkulturelle und International Vergleichende Erziehungswissenschaft Schulpädagogik |
Dokumentart | Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung |
ISBN | 978-3-7815-6040-6; 978-3-7815-2597-9; 9783781560406; 9783781525979 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2023 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | Across Europe, laboratory schools find new ways to tackle the educational issues of our time. Their work is guided by educational experimentation and the aim to strengthen the bond between educational practice and research. In this book, lab schools from Bielefeld, Brno, Cambridge, Paris, and Vienna provide unique insights into how they bring John Dewey’s framework for a lab school to life. This book is the result of the Erasmus+ project „LabSchoolsEurope: Participatory Research for Democratic Education“. It is a testament to the potential of collaborating across borders. (DIPF/Orig.) |
enthält Beiträge: | Laboratory schools. A new approach towards participatory research and democratic education in Europe |
Laborschule Bielefeld. Doing teacher research in an embryonic society | |
Lab School Paris. An educational living lab | |
Labyrinth Lab School Brno. Creating a socially responsible learning community | |
The University of Cambridge Primary School. Releasing the imagination of a new democratic education | |
University College of Teacher Education Vienna. Cooperation between schools and university with a focus on democratic education | |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Bestellmöglichkeit | Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de |
Eintrag erfolgte am | 20.12.2023 |
Quellenangabe | Kurz, Benedict [Hrsg.]; Zenke, Christian Timo [Hrsg.]: LabSchoolsEurope. Participatory research for democratic education. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2023, 155 S. - (Impuls Laborschule; 12) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-283130 - DOI: 10.25656/01:28313; 10.35468/6040 |