Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
Titel
Independent schools and autonomous schools in Singapore. Experiment in increased school autonomy
Autor GND-ID ORCID
OriginalveröffentlichungTertium comparationis 4 (1998) 2, S. 140-152 ZDB
Dokument (formal überarbeitete Version)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)Autonomie; Bildungsmanagement; Schulpolitik; Schule; Schulwahl; Öffentliche Schule; Schulleitung; Übergang; Privatschule; Schüler; Curriculum; Finanzierung; Auslese; Dezentralisierung; Innovation; Singapur
TeildisziplinHochschulforschung und Hochschuldidaktik
Bildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN0947-9732; 1434-1697
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This article examines two recent policy initiatives in Singapore: the independent schools scheme and the autonomous schools scheme. The Singapore government has claimed that these reform initiatives, both of which are aimed at promoting greater school operating autonomy, will help attain greater choice and diversity for parents and students as well as promote excellence in education. The author examines the operating framework of both schemes and concludes that even while these schemes purport to offer school heads increased autonomy, the government continues to exert a great deal of influence over all schools. In addition, the author is critical of the extent to which the policy objectives of these two schemes will be attained. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftTertium comparationis Jahr: 1998
StatistikAnzahl der Zugriffe auf dieses Dokument Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am02.07.2020
Empfohlene ZitierungTan, Jason: Independent schools and autonomous schools in Singapore. Experiment in increased school autonomy - In: Tertium comparationis 4 (1998) 2, S. 140-152 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-28879
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)