Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Am Samstag, dem 08.11.2025, wird diese Website wegen Wartungsarbeiten zwischen 6 und 10 Uhr nicht erreichbar sein. Wir bitten um Verständnis.

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Harnessing technology for cultural transformation. A case study from South Africa
Autor
Originalveröffentlichungon education. Journal for research and debate 4 (2021) 12, 6 S. ZDB
Dokument  (209 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2571-7855; 25717855
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):Taming the technology used for teaching and learning in higher education can take different forms. These taming activities are dependent on the context - and critical issues that affect higher education within those contexts - as well as the agency of academics to address those issues. The focus of this paper is on one such context, where cultural transformation is a key theme in higher education. In this paper, the author reflects on how technology has been harnessed by academic change agents to challenge cultural norms while recognising diversity within their classrooms. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift
Statistik
Prüfsummen
Eintrag erfolgte am06.11.2025
QuellenangabeTshuma, Nompilo: Harnessing technology for cultural transformation. A case study from South Africa - In: on education. Journal for research and debate 4 (2021) 12, 6 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-299254 - DOI: 10.25656/01:29925; 10.17899/on_ed.2021.12.4
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen