Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
The application of Kodály's principles during the COVID-19 pandemic. Research among pre-service elementary and kindergarten teachers
Autor
OriginalveröffentlichungBuchborn, Thade [Hrsg.]; De Baets, Thomas [Hrsg.]; Brunner, Georg [Hrsg.]; Schmid, Silke [Hrsg.]: Music is what people do. Rum / Innsbruck : HELBLING 2022, S. 329-340. - (European perspectives on music education; 11)
Dokument  (229 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Sammelwerk)
ISBN978-3-7113-0138-3; 9783711301383
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):The author from Hungary conducted online courses, which refer back of singingbased music education built on Kodály’s concept. In this chapter, she asks: To what extent can Kodály’s goals in music education be realised under the circumstances of online teaching? Is progress sustainable in the context of online teaching? This article is part of the anthology European Perspectives on Music Education, Volume 11, which focusses on music practices in the classroom, diversity in music making, learning and teaching and praxeological perspectives on music education. (DIPF/Orig.)
Verlags-URL
Beitrag in:Music is what people do
Statistik
Prüfsummen
Bestellmöglichkeit
Eintrag erfolgte am29.08.2024
QuellenangabeKovács, Katalin: The application of Kodály's principles during the COVID-19 pandemic. Research among pre-service elementary and kindergarten teachers - In: Buchborn, Thade [Hrsg.]; De Baets, Thomas [Hrsg.]; Brunner, Georg [Hrsg.]; Schmid, Silke [Hrsg.]: Music is what people do. Rum / Innsbruck : HELBLING 2022, S. 329-340. - (European perspectives on music education; 11) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-304847 - DOI: 10.25656/01:30484
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen