Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Originaltitel
Kommentar zum Kerncurriculum der Disziplin Erziehungswissenschaft vom Vorstand der Sektion Schulpädagogik
ParalleltitelCommentary on the core curriculum for educational studies by the section for school pedagogy
Autoren
OriginalveröffentlichungErziehungswissenschaft 35 (2024) 69, S. 75-79 ZDB
Dokument  (175 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN0938-5363; 1862-5231; 09385363; 18625231
SpracheDeutsch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):The Core Curriculum for Educational Studies (KCE) was created with the aim of formulating the disciplinary foundations for educational science degree programs and their curricular orientations. The Executive Board of the Section for School Pedagogy expressly welcomes the fact that the KCE’s curricular recommendations are to apply to all BA and MA courses in educational science, as well as to the educational science components of teacher training courses. Nevertheless, some fundamental questions remain as to how the KCE can also be used as a benchmark for teacher training courses and how it can be interpreted, adapted, concretized and expanded for teacher training, which we would like to address here. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift
Statistik
Prüfsummen
Eintrag erfolgte am17.12.2024
QuellenangabeBossen, Andrea; Bräu, Karin; Büker, Petra; Dietrich, Fabian; Hallitzky, Maria; Idel, Till-Sebastian; Lischka-Schmidt, Richard; Moldenhauer, Anna; Rank, Astrid; Reintjes, Christian: Kommentar zum Kerncurriculum der Disziplin Erziehungswissenschaft vom Vorstand der Sektion Schulpädagogik - In: Erziehungswissenschaft 35 (2024) 69, S. 75-79 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-321314 - DOI: 10.25656/01:32131; 10.3224/ezw.v35i2.08
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen