search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Motivation und selbstgesteuertes Lernen
Author
SourceNeue Didaktik (2009) 1, S. 1-6
Document  (1.992 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1843-7133; 18437133
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Das selbst gesteuerte Lernen ist ein Ansatz, der beim Aufbau der überfachlichen Kompetenzen eine wichtige Rolle spielt. Der vorliegende Artikel präsentiert, wie motivationale Bedingungen zum selbst gesteuerten Lernen beitragen können und wie sie gefördert werden können. Am Beispiel der "Projektgruppe" wird gezeigt, wie motivationale Bedingungen für selbst gesteuertes Lernen im Betrieb nicht nur mit pädagogischen, sondern auch mit Instrumenten aus Nachbardisziplinen gefördert werden können. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Self-directed learning is an approach that plays a crucial part in the development of skills. The article presents the way in which motivational factors can contribute to self-directed learning and it also points out how these factors can be promoted. Through the example of the „project group” it is shown that motivational factors in a fabric can be promoted not only with pedagogical instruments, but also with the help of the neighbouring disciplines. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication22.02.2013
CitationStraka, Gerald A.: Motivation und selbstgesteuertes Lernen - In: Neue Didaktik (2009) 1, S. 1-6 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-57748 - DOI: 10.25656/01:5774
export files

share content at social platforms