search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Erziehung als Motor der soziokulturellen Evolution. Zur Würdigung des pädagogischen Denkens von Alfred K. Treml
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 29 (2006) 1/2, S. 11-18 ZDB
Document  (228 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):In diesem Beitrag werden zunächst anhand der Entwicklung des Denkens von Alfred Treml bedeutende Stationen der Geschichte des entwicklungspolitischen Lernens bzw. deren Theorieentwicklung nachgezeichnet. Im zweiten Schritt werden in acht Aspekten Merkmale der Theorieentwicklung von Alfred Treml markiert, die die Theoriediskussion um das Globale bzw. das ökumenische Lernen bedeutend beeinflusst haben. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article reflects firstly on important historical sketches of development political learning and its theoretical frame, referring to the development of thinking of Alfred Treml. Secondly the author marks eight aspects of Treml's theory-development which influenced deeply the global and ecumenical learning. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication07.02.2013
CitationNipkow, Karl Ernst: Erziehung als Motor der soziokulturellen Evolution. Zur Würdigung des pädagogischen Denkens von Alfred K. Treml - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 29 (2006) 1/2, S. 11-18 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-60920 - DOI: 10.25656/01:6092
export files

share content at social platforms