search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
Title
Education for sustainable development and global citizenship. The challenge of the UN-decade
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 28 (2005) 3, S. 15-19 ZDB
Document
Keywords (German)Bildung; Erziehung; Staatsbürgerliche Erziehung; Bildungspolitik; Lernprozess; Entwicklungspolitik; Politische Bildung; Weltgesellschaft; Zivilgesellschaft; Nachhaltige Entwicklung; Großbritannien
sub-disciplineEnvironmental Education
Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (English):This article informs about the achievements and conceptional insufficiencies of "education for sustainable development" on the politico-educational and school level in Great Britain. Therefore attention is drawn to neglected connections between an education for sustainable development and the education for developmental policy. It is argued that questions concerning the interconnection between ecology, economy and society on a local, national and global scale should be put into the centre of the UN-decade, together with the promotion of political participation and of empowerment. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Dieser Beitrag informiert über Errungenschaften und konzeptionelle Unzulänglichkeiten der "Bildung für nachhaltige Entwicklung" in Großbritannien im bildungspolitischen und schulischen Bereich. Es wird auf vernachlässigte Zusammenhänge zwischen einer Bildung für nachhaltige Entwicklung und entwicklungspolitischer Bildung aufmerksam gemacht und dafür plädiert, Fragen der Verflechtung von Ökologie, Ökonomie und Gesellschaft auf lokaler, nationaler und globaler Ebene, verbunden mit der Förderung politischer Partizipation und von Empowerment, in den Mittelpunkt der UN-Dekade zu stellen. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik Jahr: 2005
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication13.02.2013
Suggested CitationBourn, Douglas: Education for sustainable development and global citizenship. The challenge of the UN-decade - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 28 (2005) 3, S. 15-19 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-61268
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)