search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Entwerfendes Lernen in Improvisationen von Kindern. Kommentar zu C. Dietrich und K. Mollenhauer: Musikalische Figuren als Selbstbeschreibungen im späten Kindesalter
Parallel titleConstructive learning in children's improvisations. A commentary on C. Dietrich and K. Mollenhauer
Author
SourceZeitschrift für Pädagogik 43 (1997) 5, S. 713-720 ZDB
Document  (740 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247; 00443247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Autor kommentiert den Artikel von Cornelie Dietrich und Klaus Mollenhauer mit dem Thema: "Musikalische Figuren als Selbstbeschreibungen im späten Kindesalter" im Heft 5/1997. - S. 697-712. Er nimmt die "Fragestellung aus der Perspektive des Musikwissenschaftlers auf und prüft und variiert aus dieser Sicht deren Ergebnisse." (DIPF/Sch.)
Abstract (English):This essay is a comment on the previous article [published in the same issue, pp. 697-712] by C. Dietrich and K. Mollenhauer. The author takes up the issue from the perspective of the musicologist and examines and varies the results from this specific point of view. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication24.04.2015
CitationWeber, Horst: Entwerfendes Lernen in Improvisationen von Kindern. Kommentar zu C. Dietrich und K. Mollenhauer: Musikalische Figuren als Selbstbeschreibungen im späten Kindesalter - In: Zeitschrift für Pädagogik 43 (1997) 5, S. 713-720 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-70025 - DOI: 10.25656/01:7002
export files

share content at social platforms