search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
TitleVon den Schwierigkeiten, unterrichtliche Aneignungsprozesse zu rekonstruieren. Eingeständnisse einer empirischen Didaktik
Author
SourcePädagogische Korrespondenz (2010) 42, S. 52-68 ZDB
Document
Keywords (German)Empirie; Aneignung; Lehr-Lern-Prozess; Didaktik; Unterricht; Lernen; Interview; Unterrichtsforschung
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Teaching Didactics
Document typeArticle (journal)
ISSN0933-6389
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
other articles of this journalPädagogische Korrespondenz Jahr: 2010
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication03.09.2013
Suggested CitationPollmanns, Marion: Von den Schwierigkeiten, unterrichtliche Aneignungsprozesse zu rekonstruieren. Eingeständnisse einer empirischen Didaktik - In: Pädagogische Korrespondenz (2010) 42, S. 52-68 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-80902
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)