search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
Title
All inclusive? oder: Dabei sein ist alles? Ein Versuch, die Konjunktur des Inklusionsbegriffs in der Pädagogik zu verstehen
Author
SourcePädagogische Korrespondenz (2011) 43, S. 5-30 ZDB
Document
Keywords (German)Inklusion; Begriffsdefinition; Pädagogik; Integration; Ausgrenzung; Behinderung; Benachteiligung; Gesellschaft; Strukturwandel; Sonderpädagogik; Integrative Pädagogik; Auslese; Heterogenität; Diskurs; Deutschland
sub-disciplineGeneral Educational Science
Special Needs Education
Document typeArticle (journal)
ISSN0933-6389
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
other articles of this journalPädagogische Korrespondenz Jahr: 2011
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication27.03.2014
Suggested CitationDammer, Karl-Heinz: All inclusive? oder: Dabei sein ist alles? Ein Versuch, die Konjunktur des Inklusionsbegriffs in der Pädagogik zu verstehen - In: Pädagogische Korrespondenz (2011) 43, S. 5-30 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-88224
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)