search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
TitleNishino, Ryota (2011): Changing histories. Japanese and South African textbooks in comparison, 1945–1995 (=Eckert. Die Schriftenreihe. Studien des Georg-Eckert-Instituts zur internationalen Bildungsforschung, Bd. 129), V & R unipress, Göttingen, 222 S. [Rezension]
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 35 (2012) 2, S. 34-35 ZDB
Document
Keywords (German)Rezension; Schulbuch; Geschichtsunterricht; Internationaler Vergleich; Geschichte <Histor>; Japan; Südafrika <Staat>
sub-disciplineComparative Education
Teaching Didactics/Teaching Social Science and Philosophy
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Rezension von: Nishino, Ryota (2011): Changing Histories. Japanese and South African Textbooks in Comparison, 1945–1995 (=Eckert. Die Schriftenreihe. Studien des Georg-Eckert-Instituts zur internationalen Bildungsforschung, Bd. 129), V & R unipress, Göttingen, 222 S., ISBN 978-3-89971-816-4
other articles of this journalZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik Jahr: 2012
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication27.08.2014
Suggested CitationHeyden, Ulrich van der: Nishino, Ryota (2011): Changing histories. Japanese and South African textbooks in comparison, 1945–1995 (=Eckert. Die Schriftenreihe. Studien des Georg-Eckert-Instituts zur internationalen Bildungsforschung, Bd. 129), V & R unipress, Göttingen, 222 S. [Rezension] - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 35 (2012) 2, S. 34-35 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-93701
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)