search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
Title
Kompetenzorientierung versus Inhalte. Eine alte Debatte zu neuem Thema
Author
SourceSchulmanagement (2010) 6, S. 8-11 ZDB
Document
Keywords (German)Schulpädagogik; Kompetenz; Inhalt; Wissen
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Teaching Didactics/Teaching Social Science and Philosophy
Document typeArticle (journal)
ISSN0341-8235
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):In den Diskussionen um die Ausrichtung des Unterrichts auf Kompetenzen werden oftmals Standpunkte vertreten, die einander zu widersprechen scheinen. Inhalte und Kompetenzen erscheinen als Widersacher im Kampf um die Gunst der (Unterrichts-)Stunde. [Der Autor] beleuchtet den vermeintlichen Widerspruch. (DIPF/Orig.)
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication22.09.2014
Suggested CitationKörber, Andreas: Kompetenzorientierung versus Inhalte. Eine alte Debatte zu neuem Thema - In: Schulmanagement (2010) 6, S. 8-11 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-95966
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)