Your search results Watch list Search history showhide advanced search please choose category of the 1. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 1 input all words der 1. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 1. and 2. input andorand not please choose category of the 2. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 2 input all words der 2. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 2. and 3. input andorand not please choose category of the 3. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 3 input all words der 3. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 3. and 4. input andorand not please choose category of the 4. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 4 input all words der 4. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 4. and 5. input andorand not please choose category of the 5. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 5 input all words der 5. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register How do you like the search? at the word beginning look averall for word part Enter Keyword How do you like the search? at the word beginning look averall for word part Enter Name How do you like the search? at the word beginning look averall for word part Enter Journal Activate special settings like review status, document type or language year of publicationfrom---2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001 2000 1999 1998 1997 1996 1995 1994 1993 1992 1991 1990 1989 1988 1987 1986 1985 1984 1983 1982 1981 1980 1979 1978 1977 1976 1975 1974 1973 1972 1971 1970 1969 1968 1966 1964 1963 1961 1960 1959 to ---2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001 2000 1999 1998 1997 1996 1995 1994 1993 1992 1991 1990 1989 1988 1987 1986 1985 1984 1983 1982 1981 1980 1979 1978 1977 1976 1975 1974 1973 1972 1971 1970 1969 1968 1966 1964 1963 1961 1960 1959 Document type Monograph, Collected Work or primary publication Article (from a serial) Article (journal) all Review Status Publishing House Lectorship Peer-Reviewed Doctoral thesis (PhD thesis or habilitation) University thesis (Bachelor, Master, Diploma) Review Status Unknown all Language German English French Italien Multilingual Other all Save search settings Die Aktivierung des Links oberhalb der Suchmaske bzw. unter der Trefferliste speichert die aktuelle Konfiguration mit Hilfe eines Cookies auf Ihrem Rechner. Beim nächsten Aufsuchen der Recherchemaske bzw. der Trefferliste finden Sie alle Einstellungen so vor, wie Sie sie festgelegt haben. Es können alle Auswahllisten und alle Checkboxen in ihrer Voreinstellung individuell und unabhängig voneinander festgelegt werden. Eine Konfigurationsänderung können Sie jederzeit durch erneute Aktivierung des Links speichern. Here your can re-activate the original default settings of the search mask.. Your search: (Persons: "GOLDHAMMER, FRANK") delivered 33 hitsLimit the number of hits using the advanced search. your search as RSS-Feed 12 next next Trefferliste Einstellungen mark all Save settings Die Aktivierung des Links oberhalb der Suchmaske bzw. unter der Trefferliste speichert die aktuelle Konfiguration mit Hilfe eines Cookies auf Ihrem Rechner. Beim nächsten Aufsuchen der Recherchemaske bzw. der Trefferliste finden Sie alle Einstellungen so vor, wie Sie sie festgelegt haben. Es können alle Auswahllisten und alle Checkboxen in ihrer Voreinstellung individuell und unabhängig voneinander festgelegt werden. Eine Konfigurationsänderung können Sie jederzeit durch erneute Aktivierung des Links speichern. Here your can re-activate the original default settings of the search mask.. count of hits show 10 hitsshow 25 hitsshow 50 hitsshow 100 hitsshow 200 hits Sorting Sort byfrequenzy of search termTitle A-Zpublishing year (from)publication date in pedocs list of hits 1 ICILS 2013. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen von Schülerinnen und Schülern in der 8. Jahrgangsstufe im internationalen VergleichBos, Wilfried [Hrsg.] Eickelmann, Birgit [Hrsg.] Gerick, Julia [Hrsg.] Goldhammer, Frank [Hrsg.] Schaumburg, Heike [Hrsg.] Schwippert, Knut [Hrsg.] Senkbeil, Martin [Hrsg.] Schulz-Zander, Renate [Hrsg.] Wendt, Heike [Hrsg.] PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, (Verlags-)Lektorat, Empirical Educational Research 2014 2 ICILS 2018 #Deutschland. Computer- und informationsbezogene Kompetenzen von Schülerinnen und Schülern im zweiten internationalen Vergleich und Kompetenzen im Bereich Computational ThinkingEickelmann, Birgit [Hrsg.] Bos, Wilfried [Hrsg.] Gerick, Julia [Hrsg.] Goldhammer, Frank [Hrsg.] Schaumburg, Heike [Hrsg.] Schwippert, Knut [Hrsg.] Senkbeil, Martin [Hrsg.] Vahrenhold, Jan [Hrsg.] PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, (Verlags-)Lektorat, Empirical Educational Research, Media Education 2019 3 Anlage, Forschungsdesign und Durchführung der Studie ICILS 2018Eickelmann, BirgitBos, WilfriedGerick, JuliaGoldhammer, FrankSchaumburg, HeikeSchwippert, KnutSenkbeil, MartinVahrenhold, Jan PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Empirical Educational Research, Media Education 2019 4 Das Konstrukt der computer- und informationsbezogenen Kompetenzen und das Konstrukt der Kompetenzen im Bereich "Computational Thinking" in ICILS 2018Senkbeil, MartinEickelmann, BirgitVahrenhold, JanGoldhammer, FrankGerick, JuliaLabusch, Amelie PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Empirical Educational Research, Media Education 2019 5 Automatic coding of short text responses via clustering in educational assessmentZehner, FabianSälzer, ChristineGoldhammer, Frank PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2016 6 Diagnostik von ICT-Literacy. Multiple-Choice- vs. simulationsbasierte AufgabenGoldhammer, FrankKröhne, UlfKeßel, YvonneSenkbeil, MartinIhme, Jan Marten PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2014 7 Invariance of the response processes between gender and modes in an assessment of readingKroehne, UlfHahnel, CarolinGoldhammer, Frank Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2019 8 The time on task effect in reading and problem solving is moderated by task difficulty and skill. Insights from a computer-based large-scale assessmentGoldhammer, FrankNaumann, JohannesStelter, AnnetteTóth, KrisztinaRölke, HeikoKlieme, Eckhard PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Educational Psychology 2014 9 Moving beyond cognitive elements of ICT literacy. First evidence on the structure of ICT engagementZylka, JohannesChristoph, GabrielaKröhne, UlfHartig, JohannesGoldhammer, Frank PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Media Education 2015 10 Reading digital text involves working memory updating based on task characteristics and reader behaviorHahnel, CarolinGoldhammer, FrankKröhne, UlfNaumann, Johannes PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Educational Psychology 2017 11 Conditioning factors of test-taking engagement in PIAAC. An exploratory IRT modelling approach considering person and item characteristicsGoldhammer, FrankMartens, ThomasLüdtke, Oliver Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2017 12 Die Automatisierung prozeduralen Wissens. Eine Analyse basierend auf ProzessdatenStelter, AnnetteGoldhammer, FrankNaumann, JohannesRölke, Heiko PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Empirical Educational Research, Adult Education / Further Education 2015 13 Controlling individuals' time spent on task in speeded performance measures. Experimental time limits, posterior time limits, and response time modelingGoldhammer, FrankKröhne, Ulf PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2014 14 PISA reading. Mode effects unveiled in short text responsesZehner, FabianKroehne, UlfHahnel, CarolinGoldhammer, Frank PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2020 15 Erfolgreiches Problemlösen in technologiereichen Umgebungen. Wechselwirkungen zwischen Interaktionsschritten und AufgabenanforderungenNaumann, JohannesGoldhammer, FrankRölke, HeikoStelter, Annette PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Educational Psychology 2014 16 Automatically analyzing text responses for exploring gender-specific cognitions in PISA readingZehner, FabianGoldhammer, FrankSälzer, Christine Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2018 17 Unattended consequences. How text responses alter alongside PISA's mode change from 2012 to 2015Zehner, FabianGoldhammer, FrankLubaway, EmilySälzer, Christine Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2019 18 Digitalisierung an Schulen – eine BestandsaufnahmeJude, NinaZiehm, JeanetteGoldhammer, FrankDrachsler, HendrikHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, Review-Status unbekannt, Empirical Educational Research, Educational Psychology 2020 19 Convergent evidence for validity of a performance-based ICT skills testEngelhardt, LenaNaumann, JohannesGoldhammer, FrankFrey, AndreasWenzel, S. Franziska C.Hartig, KatjaHorz, Holger PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2020 20 Entwicklung und Skalierung eines Tests zur Erfassung des Verständnisses multipler Dokumente von StudierendenSchoor, CorneliaHahnel, CarolinArtelt, CordulaReimann, DanielKroehne, UlfGoldhammer, Frank PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2020 21 From byproduct to design factor. On validating the interpretation of process indicators based on log dataGoldhammer, FrankHahnel, CarolinKroehne, UlfZehner, Fabian PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Intercultural and International Comparative Educational Research, Empirical Educational Research 2021 22 Herausforderungen bei der Schätzung von Trends in Schulleistungsstudien. Eine Skalierung der deutschen PISA-DatenRobitzsch, AlexanderLüdtke, OliverKöller, OlafKröhne, UlfGoldhammer, FrankHeine, Jörg-Henrik PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Intercultural and International Comparative Educational Research 2017 23 The role of cognitive load in university students' comprehension of multiple documentsHahnel, CarolinSchoor, CorneliaKroehne, UlfGoldhammer, FrankMahlow, NinaArtelt, Cordula PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2019 24 Controlling speed in component skills of reading improves the explanation of reading comprehensionGoldhammer, FrankKroehne, UlfHahnel, CarolinDe Boeck, Paul PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2021 25 Exploring behavioural patterns during complex problem-solvingEichmann, BeateGreiff, SamuelNaumann, JohannesBrandhuber, LieneGoldhammer, Frank PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2020 result list settings fullfill mark all 12 next next PrintSaveexport files With following Select-Box you can the marked records into different formats.system/formatchoose system/formatPrintable formatMARC-XMLBibliographic formatEndNote formatBibTeX formatDirect import: Citavi, Endnote, ZoteroAnalytical format: CSV/Excel share content at social platforms Teile diese Seite: