Your search results Watch list Search history showhide advanced search please choose category of the 1. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 1 input all words der 1. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 1. and 2. input andorand not please choose category of the 2. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 2 input all words der 2. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 2. and 3. input andorand not please choose category of the 3. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 3 input all words der 3. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 3. and 4. input andorand not please choose category of the 4. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 4 input all words der 4. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 4. and 5. input andorand not please choose category of the 5. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 5 input all words der 5. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register How do you like the search? at the word beginning look averall for word part Enter Keyword How do you like the search? at the word beginning look averall for word part Enter Name How do you like the search? at the word beginning look averall for word part Enter Journal Activate special settings like review status, document type or language year of publicationfrom---2025 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001 2000 1999 1998 1997 1996 1995 1994 1993 1992 1991 1990 1989 1988 1987 1986 1985 1984 1983 1982 1981 1980 1979 1978 1977 1976 1975 1974 1973 1972 1971 1970 1969 1968 1966 1964 1963 1961 1960 1959 to ---2025 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001 2000 1999 1998 1997 1996 1995 1994 1993 1992 1991 1990 1989 1988 1987 1986 1985 1984 1983 1982 1981 1980 1979 1978 1977 1976 1975 1974 1973 1972 1971 1970 1969 1968 1966 1964 1963 1961 1960 1959 Document type Monograph, Collected Work or primary publication Article (from a serial) Article (journal) all Review Status Publishing House Lectorship Peer-Reviewed Doctoral thesis (PhD thesis or habilitation) University thesis (Bachelor, Master, Diploma) Review Status Unknown all Language German English French Italien Multilingual Other all Save search settings Die Aktivierung des Links oberhalb der Suchmaske bzw. unter der Trefferliste speichert die aktuelle Konfiguration mit Hilfe eines Cookies auf Ihrem Rechner. Beim nächsten Aufsuchen der Recherchemaske bzw. der Trefferliste finden Sie alle Einstellungen so vor, wie Sie sie festgelegt haben. Es können alle Auswahllisten und alle Checkboxen in ihrer Voreinstellung individuell und unabhängig voneinander festgelegt werden. Eine Konfigurationsänderung können Sie jederzeit durch erneute Aktivierung des Links speichern. Here your can re-activate the original default settings of the search mask.. Your search: (Index Terms: RECHTSCHREIBSCHWAECHE) delivered 29 hitsLimit the number of hits using the advanced search. your search as RSS-Feed 1 Trefferliste Einstellungen mark all Save settings Die Aktivierung des Links oberhalb der Suchmaske bzw. unter der Trefferliste speichert die aktuelle Konfiguration mit Hilfe eines Cookies auf Ihrem Rechner. Beim nächsten Aufsuchen der Recherchemaske bzw. der Trefferliste finden Sie alle Einstellungen so vor, wie Sie sie festgelegt haben. Es können alle Auswahllisten und alle Checkboxen in ihrer Voreinstellung individuell und unabhängig voneinander festgelegt werden. Eine Konfigurationsänderung können Sie jederzeit durch erneute Aktivierung des Links speichern. Here your can re-activate the original default settings of the search mask.. count of hits show 10 hitsshow 25 hitsshow 50 hitsshow 100 hitsshow 200 hits Sorting Sort byfrequenzy of search termTitle A-Zpublishing year (from)publication date in pedocs list of hits 1 Schneider, B. (1985): Lese- und Rechtschreibschwäche. Primäre und sekundäre Ursachen. Freiburg i Br.: Hochschul Verlag (112 Seiten; DM 29,50) [Rezension]Werder, Hans PDF als Volltext Article (journal), (Verlags-)Lektorat, Educational Psychology 1987 2 Sommer-Stumpenhorst, N. (1991): Lese- und Rechtschreibschwierigkeiten: Vorbeugen und Überwinden. Frankfurt/M.: Cornelson Scriptor [Rezension]Hackler, Joachim PDF als Volltext Article (journal), (Verlags-)Lektorat, Educational Psychology 1992 3 Morphematik im Kontext der Rechtschreibförderung – Chancen und Grenzen eines besonders effizienten FörderansatzesKargl, ReinhardPurgstaller, ChristianFink, Andreas PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2014 4 Beckenbach, W. (1998): Lese- und Rechtschreibschwäche – Diagnostizieren und Behandeln. Lengerich: Pabst (219 Seiten; DM 30,–) [Rezension]Bülow-Faerber, Charlotte von PDF als Volltext Article (journal), (Verlags-)Lektorat, Educational Psychology 2000 5 Rechtschreibförderung von Grundschülern unter Berücksichtigung individueller Lernvoraussetzungen. Zwei Evaluationsstudien im VergleichNeubauer, SkadiKirchner, Sabine PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2013 6 Wie kann man Kinder auf dem Weg zum Rechtschreiben unterstützen? Stärken und Schwächen verschiedener Konzeptionen des RechtschreibunterrichtsBrinkmann, Erika PDF als Volltext Article (journal), (Verlags-)Lektorat, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2013 7 "Röntgen-Aufnahmen" vom SchriftspracherwerbBrügelmann, Hans PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Differential Educational Research, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 1987 8 Effekte einer kombinierten Förderung von Rechtschreibfertigkeiten und Schreibstrategien auf die Aufsatzleistung von rechtschreibschwachen FünftklässlerKeller, EvaGlaser, Cornelia PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2017 9 In search of methods enhancing fluency in reading. An examination of the relations between time constraints and processes of reading in readers of GermanBar-Kochva, IritHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Educational Psychology 2015 10 Emines Weg zur SchriftRödler, Klaus PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 1998 11 Working memory in children with learning disabilities in reading versus spelling. Searching for overlapping and specific cognitive factorsBrandenburg, JaninKlesczewski, JuliaFischbach, AnneSchuchardt, KirstenBüttner, GerhardHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2015 12 Wie steht es um das Rechtschreibkönnen - im Vergleich zu früher? Zum angeblichen Leistungsverfall in der SchriftspracheBrügelmann, Hans PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2015 13 Vom "3lft" zum "Elefat": Was heißt hier "Lernschwäche"? Zwei Test-Protokolle und zwei DeutungenBrügelmann, HansDummer, Lisa PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Differential Educational Research, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 1987 14 Legasthenie. Lese-Rechtschreibstörungen oder Leseschreibschwierigkeiten? Theoretische Konzepte und praktische Erfahrungen mit FörderprogrammenHofmann, Bernhard [Hrsg.] Sasse, Ada [Hrsg.] PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, (Verlags-)Lektorat, Empirical Educational Research, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2006 15 Linguistische Aspekte der LegasthenieforschungJung, Udo O. H. PDF als Volltext Article (from a serial), Review-Status unbekannt, Empirical Educational Research, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 1981 16 Lernstörungen: Ein unvermeidbares Schicksal?Hasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Educational Psychology 2022 17 "Was ist mit Niko Kovac?". Beobachten und Fördern bei tiefgreifenden SchwierigkeitenBrügelmann, HansBrinkmann, Erika PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2024 18 Eine empirische Bedingungsanalyse von LernstörungenLauth, Gerhard W.Hammes-Schmitz, EdeltraudLebens, Morena PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2014 19 Förderdiagnostik beim SchriftspracherwerbHofmann, Bernhard [Hrsg.] Valtin, Renate [Hrsg.] PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, (Verlags-)Lektorat, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2007 20 Die Entwicklung des akademischen Selbstkonzeptes bei Grundschulkindern mit LernschwierigkeitenSchuchardt, KirstenBrandenburg, JaninFischbach, AnneBüttner, GerhardGrube, DietmarMähler, ClaudiaHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Educational Psychology 2015 21 Nicole Berger / Wolfgang Schneider: Verhaltensstörungen und Lernschwierigkeiten in der Schule. Paderborn / Stuttgart: Schöningh UTB 2011 (240 S.) [Annotation]Möhle, Norbert PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Educational Psychology 2011 22 Are different types of learning disorder associated with distinct cognitive functioning profiles?Brandenburg, JaninHuschka, Sina SimoneVisser, LindaHasselhorn, Marcus PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research 2021 23 LRS – Legasthenie in den Klassen 1–10. Handbuch der Lese-Rechtschreib-Schwierigkeiten II. Schulische Förderung und außerschulische TherapienNaegele, Ingrid [Hrsg.] Valtin, Renate [Hrsg.] PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, (Verlags-)Lektorat, Educational Psychology, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2001 24 Die Aneignung der Orthographie. Eine Studie zu Motivation, Behaltensstrategien und Regelanwendung von Kindern mit guten und schwachen RechtschreibleistungenValtin, Renate PDF als Volltext Article (from a serial), (Verlags-)Lektorat, Educational Psychology, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2020 25 Brav ist schwer, Vogel ist leicht. Eine Analyse geläufiger Mindestwortschätze im DeutschunterrichtBlumenthal, StefanBlumenthal, Yvonne PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2020 26 Rechtschreiben lernen in den Klassen 1-6. Grundlagen und didaktische HilfenValtin, Renate [Hrsg.] PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, Review-Status unbekannt, Teaching Didactics, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2000 27 Johann Borchert / Bodo Hartke / Peter Jogschies (Hrsg.): Frühe Förderung entwicklungsauffälliger Kinder und Jugendlicher. Frühe Kindheit, Schul- und Jugendalter. Stuttgart: Kohlhammer 2008 (280 S.) [Rezension]Meier Rey, Christine PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Special Education, Early Childhood Education and Care 2009 28 LRS – Legasthenie in den Klassen 1–10. Handbuch der Lese-Rechtschreib-Schwierigkeiten I. Grundlagen und Grundsätze der Lese-Rechtschreib-FörderungNaegele, Ingrid [Hrsg.] Valtin, Renate [Hrsg.] PDF als Volltext Monograph, Collected Work or primary publication, (Verlags-)Lektorat, Educational Psychology, Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature 2003 29 Amrhein, Bettina (Hg.): Diagnostik im Kontext inklusiver Bildung. Theorien, Ambivalenzen, Akteure, Konzepte. Bad Heilbrunn: Klinkhardt 2016 [...] [Sammelrezension]Eichfeld, Christian PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Special Education 2016 result list settings fullfill mark all 1 PrintSaveexport files With following Select-Box you can the marked records into different formats.system/formatchoose system/formatPrintable formatMARC-XMLBibliographic formatEndNote formatBibTeX formatDirect import: Citavi, Endnote, ZoteroAnalytical format: CSV/Excel share content at social platforms Teile diese Seite: