Your search results Watch list Search history showhide advanced search please choose category of the 1. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 1 input all words der 1. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 1. and 2. input andorand not please choose category of the 2. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 2 input all words der 2. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 2. and 3. input andorand not please choose category of the 3. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 3 input all words der 3. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 3. and 4. input andorand not please choose category of the 4. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 4 input all words der 4. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register please choose connection type of the 4. and 5. input andorand not please choose category of the 5. input Full/Free Text Full/Free Text Person Person Title Title Keyword Keyword Source Source Creator (corporate) Creator (corporate) Contributor (corporate) Contributor (corporate) Journal Title Journal Title Abstract Abstract Your search term for the 5 input all words der 5. input Keywords RegisterName RegisterJournal Register How do you like the search? at the word beginning look averall for word part Enter Keyword How do you like the search? at the word beginning look averall for word part Enter Name How do you like the search? at the word beginning look averall for word part Enter Journal Activate special settings like review status, document type or language year of publicationfrom---2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001 2000 1999 1998 1997 1996 1995 1994 1993 1992 1991 1990 1989 1988 1987 1986 1985 1984 1983 1982 1981 1980 1979 1978 1977 1976 1975 1974 1973 1972 1971 1970 1969 1968 1966 1964 1963 1961 1960 1959 to ---2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001 2000 1999 1998 1997 1996 1995 1994 1993 1992 1991 1990 1989 1988 1987 1986 1985 1984 1983 1982 1981 1980 1979 1978 1977 1976 1975 1974 1973 1972 1971 1970 1969 1968 1966 1964 1963 1961 1960 1959 Document type Monograph, Collected Work or primary publication Article (from a serial) Article (journal) all Review Status Publishing House Lectorship Peer-Reviewed Doctoral thesis (PhD thesis or habilitation) University thesis (Bachelor, Master, Diploma) Review Status Unknown all Language German English French Italien Multilingual Other all Save search settings Die Aktivierung des Links oberhalb der Suchmaske bzw. unter der Trefferliste speichert die aktuelle Konfiguration mit Hilfe eines Cookies auf Ihrem Rechner. Beim nächsten Aufsuchen der Recherchemaske bzw. der Trefferliste finden Sie alle Einstellungen so vor, wie Sie sie festgelegt haben. Es können alle Auswahllisten und alle Checkboxen in ihrer Voreinstellung individuell und unabhängig voneinander festgelegt werden. Eine Konfigurationsänderung können Sie jederzeit durch erneute Aktivierung des Links speichern. Here your can re-activate the original default settings of the search mask.. Your search: (journal: Journal für LehrerInnenbildung year: 2019 ) delivered 40 hitsLimit the number of hits using the advanced search. your search as RSS-Feed 1 Trefferliste Einstellungen mark all Save settings Die Aktivierung des Links oberhalb der Suchmaske bzw. unter der Trefferliste speichert die aktuelle Konfiguration mit Hilfe eines Cookies auf Ihrem Rechner. Beim nächsten Aufsuchen der Recherchemaske bzw. der Trefferliste finden Sie alle Einstellungen so vor, wie Sie sie festgelegt haben. Es können alle Auswahllisten und alle Checkboxen in ihrer Voreinstellung individuell und unabhängig voneinander festgelegt werden. Eine Konfigurationsänderung können Sie jederzeit durch erneute Aktivierung des Links speichern. Here your can re-activate the original default settings of the search mask.. count of hits show 10 hitsshow 25 hitsshow 50 hitsshow 100 hitsshow 200 hits Sorting Sort byfrequenzy of search termTitle A-Zpublishing year (from)publication date in pedocs list of hits 1 Peer-Learning in der Lehrer*innenbildung. Gemeinsam und auf Augenhöhe lernenFricke, JosephinBauer-Hägele, StephanieHorn, DorotheaGrötzbach, DanielSauer, DanielaPaetsch, JenniferDrechsel, BarbaraWolstein, Jörg PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Higher Education, Educational Sociology 2019 2 Ausbildungsvikariat im Tandem als Erfahrungsraum für Kooperation und erweiterte LerngelegenheitKreis, AnneliesGalle, Marco PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2019 3 Soziale Unterstützung durch Peers im PraxissemesterKreische, TinaZorn, Sarah KatharinaBiederbeck, Ina PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Empirical Educational Research, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2019 4 Kollegiale Unterrichtsreflexion im LehramtsstudiumRaaflaub, MeikeWyss, CorinneHüsler, Nina PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Higher Education 2019 5 Auf das Praktikumsteam kommt es an? Einstellungen zur Kooperation von Studierenden in Teampraktikade Zordo, LeaHagenauer, GerdaHascher, Tina PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Vocational Education and Training, Higher Education 2019 6 Peer-Learning vom Studienbeginn bis ins Referendariat – ePortfolio-gestützte LernszenarienBusse, AnnetteBosse, Dorit PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Higher Education 2019 7 Das Konzept der PeerBeratung. Ein Angebot zur theoriegeleiteten Praxisreflexion für LehramtsstudierendeValdorf, NicoleStreblow, Lilian PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Vocational Education and Training, Higher Education 2019 8 Erfolgreicher Start ins Lehramtsstudium durch Peer-Tutoring. Das Projekt TUD_MTCSchanze, AnjaGall, Isabell PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Higher Education 2019 9 Third Space in Partnerschulen. Kooperationsfelder von Dozierenden-TandemsHundehege, MagdalenaStaub, Sabina PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Higher Education 2019 10 Stressbewältigung durch Mentoring bei Lehramtsstudierenden im SchulpraktikumHoferichter, Frances PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Higher Education, Educational Psychology 2019 11 Peer-Learning in der Lehrer*innenbildungStrauß, SarahRohr, Dirk PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Higher Education 2019 12 Dimensionen eines Peer-Counseling-Ansatzes in der Lehrer*innenbildungFricke, JosephinBauer-Hägele, StephanieWolstein, Jörg PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Higher Education 2019 13 Feedback von Lehrenden für Lernende. Feedback for Learning?!Buch, Susanne R. PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2019 14 Wie kann Feedback der Lernenden die Unterrichtsqualität verbessern?Zierer, KlausWisniewski, BenediktSchatz, ChristinaWeckend, DeniseHelmke, Andreas PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2019 15 Schichtsensibles Feedback in der Lehrer*innenbildungPiel, SarahSchuchart, Claudia PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Educational Sociology 2019 16 Welches Feedback geben Dozent*innen Studierenden im Praxissemester?Schellenbach-Zell, JudithRiedel, StefanRochnia, Michael PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Higher Education 2019 17 Lernbegleitende Tests in der Hochschullehre als Feedback für Studierende und Lehrende. Die Rolle des AufgabenformatsLindner, Marlit Annalena PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Higher Education 2019 18 Feedback in prüfungsimmanenten GroßlehrveranstaltungenSchmoelz, AlexanderHandle-Pfeiffer, Daniel PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Higher Education 2019 19 Peripetien der ZiffernnotenHemetsberger, Bernhard PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2019 20 Teamteaching, Fehler- und FeedbackkulturLietze, Stefanie PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2019 21 Feedback in der Hochschule und der Schule. Eine BegriffsbestimmungResch, Katharina PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Higher Education 2019 22 Quereinstieg: Berufswechsel in den Lehrberuf in der SchweizBauer, CatherineBieri Buschor, ChristineBürgler, Beatrice PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Vocational Education and Training, Higher Education 2019 23 Können wir jede Person lehren Lehrer*in zu werden? Sollen wir es?Krammer, GeorgPflanzl, Barbara PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Vocational Education and Training, Higher Education 2019 24 Auf dem zweiten Berufsweg zum Lehrberuf. Personale und soziale Ressourcen am StudienendeSchafer, YvesFreisler-Mühlemann, DanielaBauer, Catherine PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Vocational Education and Training, Higher Education 2019 25 Rekrutierung von Quereinsteiger*innenEngel, InkaVoigt, Miriam PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Vocational Education and Training 2019 26 Theorie-Praxis-Verzahnung in einem Masterstudium mit Referendariat. Professionalisierung von Quereinsteiger*innenRiedl, Alfred PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Vocational Education and Training, Higher Education 2019 27 Der Q-Master an der Freien Universität Berlin. Ein Konzept für einen individuelle(re)n Weg in den LehrberufCaspari, Daniela PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Vocational Education and Training, Higher Education 2019 28 Lehrende mit Fluchterfahrung. Berufseinstieg in ÖsterreichProyer, MichelleKremsner, GertraudSchmoelz, Alexander PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Vocational Education and Training, Higher Education 2019 29 Qualitätskonventionen in der Lehrer*innenbildung. Quereinstiegsprogramme aus konventionensoziologischer SichtHafner, Sandra PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Vocational Education and Training 2019 30 Vignetten oder die Frage: Was würden Sie an dieser Stelle tun?Schweinberger, Kirsten PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Vocational Education and Training 2019 31 Relationieren: Zum Umgang mit der Pluralität von Forschungszugängen in der LehreDrope, TilmanRabenstein, Kerstin PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Higher Education 2019 32 Soziale Netzwerkanalyse. Einsatz in Professionalisierung und Lehrer*innenbildungKolleck, NinaSchuster, Johannes PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Social Work and Social Pedagogy 2019 33 Quantitative Forschungsmethoden und deren Potenzial für die Lehrer*innenbildungSchwab, SusanneHuber, Matthias PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Higher Education 2019 34 Grounded Theory. Zur Anwendung im Lehr- und Lernformat des Forschenden LernensKuckuck, Katharina PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Higher Education 2019 35 Ethnografisches Beobachten und Schreiben im LehramtsstudiumLindner, DorisRosenberger, Katharina PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Higher Education 2019 36 Interpretative Unterrichtsforschung in der Lehrer*innenbildung. Fallarbeit mit der Dokumentarischen MethodePallesen, Hilke PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Higher Education 2019 37 Pädagogische Sinnstrukturen erschließen. Zur objektiv-hermeneutischen Rekonstruktion von Schule und UnterrichtPollmanns, Marion PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Philosophy of Education 2019 38 Zur Verdichtung und Analyse von UnterrichtsvignettenAgostini, Evi PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy 2019 39 Der Einsatz der Tiefenhermeneutik in der Lehrer*innenbildung am Beispiel eines Protokolls einer teilnehmend-beobachteten UnterrichtsstundeReischl, Julia PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Curriculum and Teaching / School Pedagogy, Higher Education 2019 40 Forschungsmethoden in der Lehrer*innenbildungPaseka, AngelikaSchrittesser, Ilse PDF als Volltext Article (journal), Peer-Review, Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation, Higher Education 2019 result list settings fullfill mark all 1 PrintSaveexport files With following Select-Box you can the marked records into different formats.system/formatchoose system/formatPrintable formatMARC-XMLBibliographic formatEndNote formatBibTeX formatDirect import: Citavi, Endnote, ZoteroAnalytical format: CSV/Excel share content at social platforms Teile diese Seite: