Detailanzeige
| Titel |
To global citizenship education itself. Points of reflection and extension |
|---|---|
| Autor |
Gaudelli, William |
| Originalveröffentlichung | Tertium comparationis 26 (2020) 2, S. 203-214 |
| Dokument | Volltext (279 KB) |
| Lizenz des Dokumentes |
|
| Schlagwörter (Deutsch) | Staatsbürgerliche Erziehung; Ethnografie; Curriculum; Unterrichtsinhalt; Unterrichtsmethode; Fachdidaktik; Globales Lernen; Migration; Staatsbürgerkunde; Weltgesellschaft; Globalisierung; Nachhaltige Entwicklung; Kommentar; Vignette <Methode> |
| Teildisziplin | Interkulturelle und International Vergleichende Erziehungswissenschaft |
| Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
| ISSN | 0947-9732; 1434-1697; 09479732; 14341697 |
| Sprache | Englisch |
| Erscheinungsjahr | 2020 |
| Begutachtungsstatus | Peer-Review |
| Abstract (Englisch): | This paper reflects on the compilation of vignettes of Global Citizenship Education (GCE) in a variety of contexts. The analysis is framed by Critical Everyday Theory (CET), employing the concepts of estrangement, alienation and novelty to extend and develop these contributions. A consideration of what is new in these pieces for GCE, and how they address power coupled with the value of ethnographic research is examined. (DIPF/Orig.) |
| weitere Beiträge dieser Zeitschrift | Tertium comparationis Jahr: 2020 |
| Statistik | |
| Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
| Eintrag erfolgte am | 07.09.2022 |
| Quellenangabe | Gaudelli, William: To global citizenship education itself. Points of reflection and extension - In: Tertium comparationis 26 (2020) 2, S. 203-214 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-253416 - DOI: 10.25656/01:25341 |