search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Die Qualität pädagogischer Diagnostik im Lehrerberuf - Anmerkungen zum Themenheft „Diagnostische Kompetenzen von Lehrkräften und ihre Handlungsrelevanz“
Parallel titleThe quality of pedagogical diagnostics in the teaching profession - annotations to the special issue "Teachers' diagnostic competences and their practical relevance"
Authors
SourceJournal for educational research online 7 (2015) 2, S. 82-98 ZDB
Document  (301 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1866-6671; 18666671
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Autoren analysieren den Begriff „Pädagogische Diagnostik“ und reflektieren die diagnostische Kompetenz von Lehrkräften in den Studien des Themenhefts. „Die vorliegenden Studien thematisieren die Rolle pädagogischen Wissens und diagnostikbezogener Einstellungen/Überzeugungen für qualitativ hochwertiges, diagnostisches Handeln.“ (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication04.12.2015
CitationOphuysen, Stefanie van; Behrmann, Lars: Die Qualität pädagogischer Diagnostik im Lehrerberuf - Anmerkungen zum Themenheft „Diagnostische Kompetenzen von Lehrkräften und ihre Handlungsrelevanz“ - In: Journal for educational research online 7 (2015) 2, S. 82-98 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-114911 - DOI: 10.25656/01:11491
export files

share content at social platforms