search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
Title
Petra Korte: Pädagogisches Schreiben um 1800. Der Status von Schriftlichkeit, Rhetorik und Poetik bei Johann Heinrich Pestalozzi. Bern, Stuttgart, Wien: Haupt 2003 (451 S.)
Author GND-ID
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 2 (2003) 6 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Rezension; Pädagogik; Bildungsgeschichte; Rhetorik; Schriftlichkeit; Geschichte <Histor>; Werk; Rezeption; Pestalozzi, Johann Heinrich
sub-disciplineHistory of Education
Philosophy of Education
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Rezension von: Petra Korte: Pädagogisches Schreiben um 1800. Der Status von Schriftlichkeit, Rhetorik und Poetik bei Johann Heinrich Pestalozzi. Bern, Stuttgart, Wien: Haupt 2003 (451 S.; ISBN 3-258-06559-4; 36,00 EUR).
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2003
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication13.01.2021
Suggested CitationOsterwalder, Fritz: Petra Korte: Pädagogisches Schreiben um 1800. Der Status von Schriftlichkeit, Rhetorik und Poetik bei Johann Heinrich Pestalozzi. Bern, Stuttgart, Wien: Haupt 2003 (451 S.) - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 2 (2003) 6 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-11706
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)