details
| Title |
Das Gymnasium zwischen Bildung und Beschleunigung. Zur Aktualität von "Schulzeitverkürzung und Studiendauer" von Wilhelm Flitner (1937) |
|---|---|
| Author | Herrmann, Ulrich |
| Source | Pädagogische Korrespondenz (2014) 50, S. 19-29 |
| Document | full text (2.209 KB) |
| License of the document | In copyright |
| Keywords (German) | Bildungsgeschichte; Schulzeitverkürzung; Schulzeit; Studiendauer; Studienzeitverkürzung; Gymnasium; Beschleunigung; Bildungssystem; Leistungsdruck; Bildungsanspruch |
| sub-discipline | History of Education Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
| Document type | Article (journal) |
| ISSN | 0933-6389; 09336389 |
| Language | German |
| Year of creation | 2014 |
| review status | Peer-Reviewed |
| other articles of this journal | Pädagogische Korrespondenz Jahr: 2014 |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Date of publication | 15.07.2016 |
| Citation | Herrmann, Ulrich: Das Gymnasium zwischen Bildung und Beschleunigung. Zur Aktualität von "Schulzeitverkürzung und Studiendauer" von Wilhelm Flitner (1937) - In: Pädagogische Korrespondenz (2014) 50, S. 19-29 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-122832 - DOI: 10.25656/01:12283 |