search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
Title
Das Gymnasium zwischen Bildung und Beschleunigung. Zur Aktualität von "Schulzeitverkürzung und Studiendauer" von Wilhelm Flitner (1937)
Author
SourcePädagogische Korrespondenz (2014) 50, S. 19-29 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Bildungsgeschichte; Schulzeitverkürzung; Schulzeit; Studiendauer; Studienzeitverkürzung; Gymnasium; Beschleunigung; Bildungssystem; Leistungsdruck; Bildungsanspruch
sub-disciplineHistory of Education
Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
Document typeArticle (journal)
ISSN0933-6389
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
other articles of this journalPädagogische Korrespondenz Jahr: 2014
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication15.07.2016
Suggested CitationHerrmann, Ulrich: Das Gymnasium zwischen Bildung und Beschleunigung. Zur Aktualität von "Schulzeitverkürzung und Studiendauer" von Wilhelm Flitner (1937) - In: Pädagogische Korrespondenz (2014) 50, S. 19-29 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-122832
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)