search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Editorial. Approches didactiques de corporéités au service des apprentissages
Authors GND-ID; GND-ID
SourceSchweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 38 (2016) 1, S. 5-12 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Körperlichkeit; Lernprozess; Fachdidaktik; Sportunterricht; Kunstunterricht; Mathematikunterricht; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Sprachunterricht; Unterrichtsfach; Einführung
sub-disciplineTeaching Didactics
Document typeArticle (journal)
ISSN1424-3946
LanguageFrench
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (French):Trois axes disciplinaires constituent la trame et les parties du numéro, en explorant les questions de corporéité dans les disciplines concernées: Axe 1: Didactiques des mathématiques et des sciences. Axe 2: Didactique des Activités Physiques, Sportives et Artistiques (APSA). Axe 3: Didactique des Langues (DIPF/Orig.)
other articles of this journalSchweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften Jahr: 2016
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication05.05.2017
Suggested CitationMili, Isabelle; Leutenegger, Francia: Editorial. Approches didactiques de corporéités au service des apprentissages - In: Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 38 (2016) 1, S. 5-12 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-130191 - DOI: 10.25656/01:13019
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)