search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
Title
Medienpädagogik in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung in Deutschland: Aktuelle Situation und Desiderata
Authors ;
SourceBeiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 29 (2011) 2, S. 172-184 ZDB
Document
Keywords (German)Lehrerbildung; Medienpädagogik; Lehramtsstudent; Einstellung <Psy>; Deutschland
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Document typeArticle (journal)
ISSN0259-353X
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Beitrag gibt einen Einblick in die Diskussion zur Verankerung medienpädagogischer Inhalte in der Lehrerbildung in Deutschland. Es werden aktuelle bildungspolitische Rahmenbedingungen skizziert und Befunde zu Einstellungen von Lehramtsstudierenden vorgestellt. Abschliessend werden mit besonderem Blick auf die medienpädagogische Lehrerbildungsforschung Desiderata formuliert.
Abstract (English):This article provides an insight into the discussion on mainstreaming media educational contents into teacher training in Germany. It outlines current determining factors of education policy and presents findings regarding the attitudes of teacher training students. In conclusion, it phrases desiderata with particular regard to media educational research on teacher training.
other articles of this journalBeiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung Jahr: 2011
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication04.05.2017
Suggested CitationKammerl, Rudolf; Mayrberger, Kerstin: Medienpädagogik in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung in Deutschland: Aktuelle Situation und Desiderata - In: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 29 (2011) 2, S. 172-184 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-137767
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)