search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Arbeitsgruppen für interinstitutionelle Fachdiskurse und Kooperationen
Authors ;
SourceBeiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 33 (2015) 2, S. 271-275 ZDB
Document  (123 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Lehrerbildung; Arbeitsgruppe; Kooperation; Pädagogische Hochschule; Deutschunterricht
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Document typeArticle (journal)
ISSN0259-353X; 0259353X
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Schweizerische Gesellschaft für Lehrerinnen- und Lehrerbildung (SGL) bietet aktuell zwanzig Arbeitsgruppen eine Plattform für fachliche Vertiefungen und Vernetzungen zwischen (pädagogischen) Hochschulen. Diese Arbeitsgruppen sind zwar sehr unterschiedlich organisiert, zielen aber alle auf Weiterbildungseffekte durch Austausch und Vergleich. Im vorliegenden Beitrag werden zuerst die Bestrebungen der SGL zur Förderung der Arbeit dieser Fachgruppen vorgestellt und anschliessend wird exemplarisch das Forum Deutschdidaktik präsentiert.
Abstract (English):Currently, twenty working groups use the organization Swiss Association of Teacher Education (SGL) as a platform for professional exchange between the universities of teacher education. These groups are structured differently, but they all focus on professional development by sharing knowledge and experience. This paper outlines how the SGL supports these working groups, and presents the Forum for the Subject Pedagogy of German (fdd) as an example.
other articles of this journalBeiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung Jahr: 2015
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication04.05.2017
CitationBürki, Gisela; Kohler, Richard: Arbeitsgruppen für interinstitutionelle Fachdiskurse und Kooperationen - In: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 33 (2015) 2, S. 271-275 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-138922 - DOI: 10.25656/01:13892
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)