search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Lehramtsstudierende im Orientierungspraktikum: Wie wird die universitäre Praktikumsbetreuung wahrgenommen?
Authors
SourceBeiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 33 (2015) 3, S. 380-392 ZDB
Document  (161 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0259-353X; 0259353X
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Ausgehend von der grossen Bedeutung der verantwortlichen Lehrkräftebildenden an Universitäten befasst sich die Studie mit der Frage, wie Lehramtsstudierende die Betreuung und das Feedback durch Lehrkräftebildende im Rahmen des Orientierungspraktikums erleben. An der nach dem Orientierungspraktikum durchgeführten quantitativen Onlinebefragung nahmen 56 Lehramtsstudierende teil. Die Studie untersucht Zusammenhänge zwischen Aspekten des praktikumsbezogenen Feedbacks, der Betreuungsstruktur in der Lehrkräftebildung und der Zufriedenheit der angehenden Lehrkräfte mit dem Feedback sowie den wahrgenommenen Nutzen des Praktikumsbesuchs der universitären Betreuenden.
Abstract (English):Given the high importance of practical experiences in the course of teacher education programs, this study focused on how pre-service teachers perceive the supervision and the feedback they were given by their university supervisors during their first field experience. In total, 56 pre-service teachers participated in the online survey. The study examined correlations between pre-service teachers’ perception of feedback, their perception of supervision, and their satisfaction with both, as well as the perceived usefulness of the field experience as such. Group differences pertaining to study program, gender and age were also assessed.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication05.07.2017
CitationLazarides, Rebecca; Mohr, Sonja: Lehramtsstudierende im Orientierungspraktikum: Wie wird die universitäre Praktikumsbetreuung wahrgenommen? - In: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 33 (2015) 3, S. 380-392 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-139106 - DOI: 10.25656/01:13910
export files

share content at social platforms