search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Original Title
Erfahrungen mit der Oberstufenreform aus der Sicht der Schüler, der Fächer und der Lehrer
Parallel titleExperiences with the secondary school reform in the view of students and teachers and its consequences upon the subject matters
Author GND-ID
SourceZeitschrift für Pädagogik 26 (1980) 2, S. 307-318 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Schule; Schulsystem; Reform; Gymnasium; Gymnasiale Oberstufe; Oberstufenreform; Sekundarstufe II; Lehrer; Schüler; Unterrichtsfach; Kurssystem; Kurswahl; Interaktion; Selbstverwirklichung; Motivation; Bewertung; Leistungsdruck; Leistungsschwäche; Konkurrenz
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
other articles of this journalZeitschrift für Pädagogik Jahr: 1980
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication10.03.2021
Suggested CitationLohe, Peter: Erfahrungen mit der Oberstufenreform aus der Sicht der Schüler, der Fächer und der Lehrer - In: Zeitschrift für Pädagogik 26 (1980) 2, S. 307-318 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-140957 - DOI: 10.25656/01:14095
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)