search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Thormann, Sabine: Politische Konflikte im Unterricht. Empirische Rekonstruktionen zu Unterrichtsarrangements am Gymnasium. Wiesbaden: Springer VS 2012. [Rezension]
Author GND-ID
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 13 (2014) 3 ZDB
Document  (140 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Rezension; Soziales Lernen; Konfliktfähigkeit; Politische Bildung; Dokumentarische Methode; Unterrichtspraxis; Urteilsfähigkeit; Demokratische Erziehung
sub-disciplineEmpirical Educational Research
Curriculum and Teaching / School Pedagogy
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Rezension von: Sabine Thormann: Politische Konflikte im Unterricht. Empirische Rekonstruktionen zu Unterrichtsarrangements am Gymnasium. Wiesbaden: Springer VS 2012, 377 S. ISBN 978-3-531-19390-8
publisher's URLhttp://www.klinkhardt.de/ewr/978353119390.html
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2014
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication23.11.2017
CitationJehle, May: Thormann, Sabine: Politische Konflikte im Unterricht. Empirische Rekonstruktionen zu Unterrichtsarrangements am Gymnasium. Wiesbaden: Springer VS 2012. [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 13 (2014) 3 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-150726 - DOI: 10.25656/01:15072
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)