search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
Title
Kiel, Ewald / Haag, Ludwig / Keller-Schneider, Manuela / Zierer, Klaus: Grundwissen Lehrerbildung, Unterricht planen, durchführen, reflektieren Praxisorientierung, Fallbeispiele, Reflexionsaufgaben. Berlin: Cornelsen 2014. [Rezension]
Author GND-ID
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 14 (2015) 3 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Rezension; Lehrerbildung; Schulpädagogik; Empirische Forschung; Kompetenzentwicklung; Reflexionsvermögen; Klassenführung; Erziehungswirklichkeit
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Adult Education / Further Education
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Rezension von: Ewald Kiel / Ludwig Haag / Manuela Keller-Schneider / Klaus Zierer: Grundwissen Lehrerbildung. Unterricht planen, durchführen, reflektieren. Praxisorientierung, Fallbeispiele, Reflexionsaufgaben. Berlin: Cornelsen 2014, 160 S., ISBN 978-3-5891-6249-9
publisher's URLhttp://www.klinkhardt.de/ewr/978358916249.html
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2015
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication12.07.2018
Suggested CitationTwardella, Johannes: Kiel, Ewald / Haag, Ludwig / Keller-Schneider, Manuela / Zierer, Klaus: Grundwissen Lehrerbildung, Unterricht planen, durchführen, reflektieren Praxisorientierung, Fallbeispiele, Reflexionsaufgaben. Berlin: Cornelsen 2014. [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 14 (2015) 3 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-155827
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)