search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Original Title
Einstellungen und Vorstellungen bezüglich Inklusion. Eine typenbildende Clusteranalyse
Parallel titleAttitudes and conceptions with regard to inclusion: a typing cluster analysis
Authors ; ;
SourceBildungsforschung (2018) 1, S. 1-21 ZDB
Document  (533 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Lehrer; Einstellung <Psy>; Inklusion; Vorstellung <Psy>; Lehramtsstudent; Typologie; Fragebogenerhebung; Inhaltsanalyse; Clusteranalyse; Deutschland
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Special Education
Document typeArticle (journal)
ISSN1860-8213; 18608213
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In dieser Studie wurden Einstellungen und Vorstellungen bezüglich Inklusion von Lehramtsstudierenden untersucht. Mittels einer partitionierenden Clusteranalyse wurden vier Subgruppen gebildet, welche sich in ihren Einstellungs- und Vorstellungsmerkmalen, jedoch nicht in Bezug auf demographische Variablen voneinander unterschieden. Folgende Typen wurden identifiziert: Der Kritiker, der Traditionalist, der Uninformierte und der Schülerorientierte. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The present study examined attitudes and conceptions of university students for teaching profession with regard to the concept of inclusive education. By means of partitioned cluster analysis, four subgroups were built, which differed in their attitudes and conceptions but did not differ in demographic data. The following types were identified: The critic, the traditionalist, the uninformed, and the student-oriented type. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalBildungsforschung Jahr: 2018
additional URLsDOI: 10.25539/bildungsforschun.v0i1.213
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication21.01.2019
CitationSchön, Michael; Stark, Lisa; Stark, Robin: Einstellungen und Vorstellungen bezüglich Inklusion. Eine typenbildende Clusteranalyse - In: Bildungsforschung (2018) 1, S. 1-21 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-165726 - DOI: 10.25656/01:16572
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)