details
| Title |
Laura Fölker / Thorsten Hertel / Nicolle Pfaff (Hrsg.): Brennpunkt(-)Schule. Zum Verhältnis von Schule, Bildung und urbaner Segregation. Opladen: Budrich 2015 (241 S.) [Rezension] |
|---|---|
| Author |
Wellgraf, Stefan |
| Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 15 (2016) 1 |
| Document | full text (166 KB) |
| License of the document | In copyright |
| Keywords (German) | Rezension; Bildung; Empirische Untersuchung; Soziale Ungleichheit; Sozialraum; Soziale Herkunft; Schule; Schulsystem; Schulentwicklung; Schulklasse; Schüler; Unterricht; Großstadt; Segregation; Sozialer Brennpunkt; Auslese; Kooperation; Strategie; Zusammensetzung; Forschungsprojekt; Deutschland; Schweiz |
| sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Social Work and Social Pedagogy |
| Document type | Article (journal) |
| ISSN | 1613-0677; 16130677 |
| Language | German |
| Year of creation | 2016 |
| review status | Peer-Reviewed |
| Abstract (German): | Rezension von: Laura Fölker / Thorsten Hertel / Nicolle Pfaff (Hrsg.): Brennpunkt(-)Schule. Zum Verhältnis von Schule, Bildung und urbaner Segregation. Opladen: Budrich 2015 (241 S.; ISBN 978-3-8474-0142-1; 33,00 EUR). |
| other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2016 |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Date of publication | 10.05.2019 |
| Citation | Wellgraf, Stefan: Laura Fölker / Thorsten Hertel / Nicolle Pfaff (Hrsg.): Brennpunkt(-)Schule. Zum Verhältnis von Schule, Bildung und urbaner Segregation. Opladen: Budrich 2015 (241 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 15 (2016) 1 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-167301 - DOI: 10.25656/01:16730 |