search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
Title
Transitorische Normen. Argumente für einen didaktischen Normbegriff
Author GND-ID
SourceDidaktik Deutsch : Halbjahresschrift für die Didaktik der deutschen Sprache und Literatur 20 (2015) 38, S. 115-135 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Begriffsbestimmung; Normative Didaktik; Fachdidaktik; Deutschunterricht; Norm; Begriffsanalyse; Normativität; Typisierung; Deutschland
sub-disciplineGeneral Educational Science
Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature
Document typeArticle (journal)
ISSN1431-4355
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
other articles of this journalDidaktik Deutsch : Halbjahresschrift für die Didaktik der deutschen Sprache und Literatur Jahr: 2015
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication23.09.2019
Suggested CitationFeilke, Helmuth: Transitorische Normen. Argumente für einen didaktischen Normbegriff - In: Didaktik Deutsch : Halbjahresschrift für die Didaktik der deutschen Sprache und Literatur 20 (2015) 38, S. 115-135 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-171489
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)