search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Inklusion in der Primarstufe. Merkmale, Hintergründe, Bausteine, Probleme
Author GND-ID ORCID
SourceGrundschule aktuell : Zeitschrift des Grundschulverbandes (2014) 125, S. 3-6 ZDB
Document  (336 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Grundschule; Didaktik; Grundschulpädagogik; Inklusion; Bildungspolitik; Schulentwicklung; Metaanalyse; Primarbereich
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Special Education
Contributors (corporate)Grundschulverband e.V.
Document typeArticle (journal)
ISSN1860-8604; 18608604
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Die Autorin hatte für den Grundschulverband die wissenschaftliche Expertise zur Inklusiven Bildung in der Primarstufe erarbeitet. Auf dieser Expertise beruht dieser Beitrag. Der wissenschaftliche Stand wird in Kürze referiert und Konsequenzen für die äußere und innere Gestaltung der Grundschule werden aufgezeigt.
other articles of this journalGrundschule aktuell : Zeitschrift des Grundschulverbandes Jahr: 2014
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication12.09.2019
CitationPrengel, Annedore: Inklusion in der Primarstufe. Merkmale, Hintergründe, Bausteine, Probleme - In: Grundschule aktuell : Zeitschrift des Grundschulverbandes (2014) 125, S. 3-6 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-176793 - DOI: 10.25656/01:17679
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)