details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-181954
DOI: 10.25656/01:18195; 10.3224/ezw.v30i2.06
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-181954
DOI: 10.25656/01:18195; 10.3224/ezw.v30i2.06
Title |
Leibniz-Forschungsverbund Bildungspotenziale (Leibniz Education Research Network – LERN) |
---|---|
Authors | Diel, Verena; Hasselhorn, Marcus |
Source | Erziehungswissenschaft 30 (2019) 59, S. 45-53 |
Document | full text (749 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Außeruniversitäre Forschung; Forschungsverbund; Bildungsforschung; Wissenschaftsgemeinschaft Gottfried Wilhelm Leibniz; Interdisziplinäre Forschung; Forschungsprofil; Chancengleichheit; Bildungsertrag; Bildungsmonitoring; Bildungsinformation; Kompetenz; Professionalisierung; Partizipation; Frühpädagogik; Kooperation; Deutschland |
sub-discipline | General Educational Science Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0938-5363; 09385363 |
Language | German |
Year of creation | 2019 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Bildungschancen sind oft ungleich verteilt, Anforderungen an pädagogische Fachkräfte und das Bildungssystem steigen, Bildungsreformen benötigen Zeit. Aber wie können die Potenziale von Bildung und für Bildung besser nutzbar gemacht werden? Dieser Frage geht der Leibniz-Forschungsverbund Bildungspotenziale (Leibniz Education Research Network – LERN; www.leibniz-bildung.de) nach. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaft Jahr: 2019 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 20.12.2019 |
Citation | Diel, Verena; Hasselhorn, Marcus: Leibniz-Forschungsverbund Bildungspotenziale (Leibniz Education Research Network – LERN) - In: Erziehungswissenschaft 30 (2019) 59, S. 45-53 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-181954 - DOI: 10.25656/01:18195; 10.3224/ezw.v30i2.06 |