search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:  
Original Title
C’est intéressant! N’est-ce pas?!
Parallel titleDas ist aber interessant!
Authors GND-ID;
SourceBildungsforschung (2019) 1, S. 1-10 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Biologieunterricht; Pflanze; Didaktik; Schüler; Interessenentwicklung; Interesse; Motivation; Einflussfaktor; Naturwissenschaftliche Bildung; Curriculum; Person; Gegenstand; Theorie
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Teaching Didactics/Teaching Maths and Sciences
Document typeArticle (journal)
ISSN1860-8213
LanguageFrench
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (French):Pour réagir aux défis sociaux, comme le changement climatique et la perte de la biodiversité, l’encouragement de l’intérêt pour les sujets biologiques auprès du grand public joue un rôle important. Nous présentons dans cet article la théorie personne-objet de l’intérêt qui constitue le cadre théorique des études actuelles en didactique de la biologie concernant le développement de l’intérêt, p. ex. pour les plantes. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Aktuelle biologiedidaktische Forschung beschäftigt sich mit der Frage, wie das Interesse an biologischen Themen geweckt und nachhaltig gefördert werden kann. Diese Frage ist vor dem Hintergrund gesellschaftlicher Herausforderungen, wie Klimawandel und Biodiversitätsverlust, von zentraler Bedeutung. Wir stellen hier die Person-Gegenstands-Theorie des Interesses vor, die beispielweise als Basis für Studien zum Interesse an Pflanzen genutzt wird. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalBildungsforschung Jahr: 2019
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication22.04.2020
Suggested CitationScheersoi, Annette; Tessartz, Amélie: C’est intéressant! N’est-ce pas?! - In: Bildungsforschung (2019) 1, S. 1-10 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-191837 - DOI: 10.25539/bildungsforschun.v0i1.276
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)