search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Peter Greß: Irrwege moderner Berufsbildung. Zauberworte und Mythen der Berufspädagogik. Marburg: Tectum 2007 (331 S.) [Rezension]
Author GND-ID
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 7 (2008) 3 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Rezension; Berufsschule; Berufsschulunterricht; Unterrichtsmethode; Neurowissenschaften; Ganzheitlicher Unterricht; Ganzheitliches Lernen; Konstruktivismus; Selbst gesteuertes Lernen; Methode; Handlungsorientierter Unterricht; Lernfeld; Lernortkooperation; Qualifikation; Kompetenz; Mythos; Kritik
sub-disciplineVocational Education and Training
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Rezension von: Peter Greß: Irrwege moderner Berufsbildung. Zauberworte und Mythen der Berufspädagogik. Marburg: Tectum 2007 (331 S.; ISBN 978-3-8288-9395-5; 29,90 EUR).
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2008
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication26.06.2020
CitationWeil, Markus: Peter Greß: Irrwege moderner Berufsbildung. Zauberworte und Mythen der Berufspädagogik. Marburg: Tectum 2007 (331 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 7 (2008) 3 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-195965 - DOI: 10.25656/01:19596
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)