details
Title |
Susanne Popp / Johanna Forster (Hrsg.): Curriculum Weltgeschichte. Globale Zugänge für den Geschichtsunterricht. Schwalbach: Wochenschau-Verlag 2003 (312 S.) […] [Sammelrezension] |
---|---|
Author | Hopfner, Johanna |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 3 (2004) 1 |
Document | full text (266 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Sammelrezension; Bildung; Erziehung; Erziehungswissenschaft; Gesellschaftstheorie; Ethik; Globalisierung; Weltgesellschaft; Weltgeschichte; Geschichtswissenschaft; Geschichtsunterricht; Didaktik; Curriculum; Lehrplan; Globales Denken; Globales Lernen |
sub-discipline | General Educational Science Teaching Didactics/Teaching Social Science and Philosophy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2004 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: 1. Susanne Popp / Johanna Forster (Hrsg.): Curriculum Weltgeschichte. Globale Zugänge für den Geschichtsunterricht. Schwalbach: Wochenschau-Verlag 2003 (312 S.; ISBN 3-87920-077-7; 28,00 EUR); 2. Klaus Seitz: Bildung in der Weltgesellschaft. Gesellschaftstheoretische Grundlagen Globalen Lernens. Frankfurt a.M.: Brandes & Apsel 2002 (492 S.; ISBN 3-86099-758-0; 29,90 EUR). |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2004 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 05.11.2020 |
Citation | Hopfner, Johanna: Susanne Popp / Johanna Forster (Hrsg.): Curriculum Weltgeschichte. Globale Zugänge für den Geschichtsunterricht. Schwalbach: Wochenschau-Verlag 2003 (312 S.) […] [Sammelrezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 3 (2004) 1 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-199218 - DOI: 10.25656/01:19921 |