details
| Title |
Margret Arnold: Aspekte einer modernen Neurodidaktik. Emotionen und Kognitionen im Lernprozess. München: Verlag Ernst Vögel 2002 (376 S.) [Rezension] |
|---|---|
| Author |
Becker, Nicole |
| Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 2 (2003) 1 |
| Document | full text (200 KB) |
| License of the document | In copyright |
| Keywords (German) | Rezension; Pädagogik; Neurowissenschaften; Hirnforschung; Schule; Unterricht; Lernen; Lehr-Lern-Prozess; Didaktik; Neurodidaktik; Emotion; Kognition |
| sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Educational Psychology |
| Document type | Article (journal) |
| ISSN | 1613-0677; 16130677 |
| Language | German |
| Year of creation | 2003 |
| review status | Peer-Reviewed |
| Abstract (German): | Rezension von: Margret Arnold: Aspekte einer modernen Neurodidaktik. Emotionen und Kognitionen im Lernprozess. München: Verlag Ernst Vögel 2002 (376 S.; ISBN 3-89650-131-3; 66,00 EUR). |
| other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2003 |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Date of publication | 28.12.2020 |
| Citation | Becker, Nicole: Margret Arnold: Aspekte einer modernen Neurodidaktik. Emotionen und Kognitionen im Lernprozess. München: Verlag Ernst Vögel 2002 (376 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 2 (2003) 1 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-199827 - DOI: 10.25656/01:19982 |