search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (from a serial) accessible via
URN:
DOI:
Title
Ganztagsschulbildung in der Wissensgesellschaft. Bildung zwischen Schule und Jugendhilfe
Author
SourceAppel, Stefan [Hrsg.]; Ludwig, Harald [Hrsg.]; Rother, Ulrich [Hrsg.]; Rutz, Georg [Hrsg.]: Neue Chancen für die Bildung. Schwalbach, Taunus : Wochenschau-Verl. 2003, S. 217-226. - (Jahrbuch Ganztagsschule; 2004)
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Bildungsbegriff; Bildungstheorie; Operationalisierung; Wissensgesellschaft; Schule; Ganztagsschule; Kolleg; Graduiertenstudium; Jugendarbeit; Jugendhilfe; Konzeption; Qualität; Deutsche Forschungsgemeinschaft; Forschungsprojekt; Bielefeld
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Social Work and Social Pedagogy
Document typeArticle (from a serial)
ISBN3-87920-725-9
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):In diesem Beitrag wird ein Forschungsprojekt vorgestellt, das im November 2002 im Rahmen des DFG-Graduiertenkollegs "Jugendhilfe im Wandel" an der Fakultät für Pädagogik der Universität Bielefeld begonnen wurde. (DIPF/Orig.)
is part of:Neue Chancen für die Bildung
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication20.11.2009
CitationCoelen, Thomas: Ganztagsschulbildung in der Wissensgesellschaft. Bildung zwischen Schule und Jugendhilfe - In: Appel, Stefan [Hrsg.]; Ludwig, Harald [Hrsg.]; Rother, Ulrich [Hrsg.]; Rutz, Georg [Hrsg.]: Neue Chancen für die Bildung. Schwalbach, Taunus : Wochenschau-Verl. 2003, S. 217-226. - (Jahrbuch Ganztagsschule; 2004) - URN: urn:nbn:de:0111-opus-20519 - DOI: 10.25656/01:2051
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)