search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Integration durch Schule
Authors GND-ID; GND-ID ORCID
SourceDJI-Impulse : das Forschungsmagazin des Deutschen Jugendinstituts (2016) 114, S. 22-24 ZDB
Document  (271 KB) (formally and content revised edition)
License of the document In copyright
Keywords (German)Benachteiligung; Bildungsbeteiligung; Deutschland; Flüchtling; Integration; Jugendlicher; Kind; Kompetenz; Migrationshintergrund; Soziale Herkunft; Sprachförderung; Ungleichheit; Vorbereitungsklasse
sub-disciplineEducational Sociology
Document typeArticle (journal)
ISSN21929335
LanguageGerman
Year of creation
review statusReview Status Unknown
Abstract (German):Wegen der internationalen Fluchtbewegungen steht das deutsche Schulsystem vor großen Herausforderungen. Doch temporär notwendige Behelfslösungen sind ungeeignet, um Bildungsungleichheiten dauerhaft entgegenzuwirken. (DIPF/Orig.)
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication26.10.2020
CitationMaaz, Kai; Jäger, Daniela: Integration durch Schule - In: DJI-Impulse : das Forschungsmagazin des Deutschen Jugendinstituts (2016) 114, S. 22-24 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-205215 - DOI: 10.25656/01:20521
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)