search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (from a serial) accessible at
URN:
Title
Ganztagsschule und Studium künftiger Lehrerinnen und Lehrer
Author
SourceAppel, Stefan [Hrsg.]; Ludwig, Harald [Hrsg.]; Rother, Ulrich [Hrsg.]; Rutz, Georg [Hrsg.]: Neue Chancen für die Bildung. Schwalbach, Taunus : Wochenschau-Verl. 2003, S. 124-130. - (Jahrbuch Ganztagsschule; 2004)
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Ganztagsschule; Lehrer; Lehramtsstudium; Lehrerausbildung; Qualifikation; Deutschland
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Higher Education
Document typeArticle (from a serial)
ISBN3-87920-725-9
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):"Gute Arbeit an Ganztagsschulen hängt entscheidend von der Qualifikation der dort tätigen Lehrer und Lehrerinnen ab", stellt der Autor einleitend fest. Er skizziert dann, welche speziellen Qualifikationen künftige Lehrer an Ganztagsschulen im Lehramtsstudium erwerben müssen. (DIPF/Bi.)
is part of:Neue Chancen für die Bildung
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication20.11.2009
Suggested CitationNitzschke, Volker: Ganztagsschule und Studium künftiger Lehrerinnen und Lehrer - In: Appel, Stefan [Hrsg.]; Ludwig, Harald [Hrsg.]; Rother, Ulrich [Hrsg.]; Rutz, Georg [Hrsg.]: Neue Chancen für die Bildung. Schwalbach, Taunus : Wochenschau-Verl. 2003, S. 124-130. - (Jahrbuch Ganztagsschule; 2004) - URN: urn:nbn:de:0111-opus-20573
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)