search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

On Saturday, November 8, 2025, this website will be unavailable between 6:00 and 10:00 a.m. due to maintenance work. We kindly ask for your understanding.

Inhalt

details

Title
Über Erziehungswissenschaft, Fallarbeit und Lehrkräftebildung und die Fraglichkeit von Brücken und Verzahnungsmetapher
Author
SourceErziehungswissenschaft 31 (2020) 60, S. 29-39 ZDB
Document  (1.707 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0938-5363; 09385363
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Die Verfasserin stellt mit der rekonstruktiven Kasuistik und dem fall- und videobasierten Lernen zwei Ansätze der Fallarbeit einander gegenüber und entwickelt aus dem erstgenannten die Unterscheidung von Praxiswirksamkeit und Praxisbedeutsamkeit. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication16.09.2020
CitationKunze, Katharina Kaja: Über Erziehungswissenschaft, Fallarbeit und Lehrkräftebildung und die Fraglichkeit von Brücken und Verzahnungsmetapher - In: Erziehungswissenschaft 31 (2020) 60, S. 29-39 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-206459 - DOI: 10.25656/01:20645; 10.3224/ezw.v31i1.03
export files

share content at social platforms